Värdfamiljen (Konsumentverket)

Reseföretaget ska se till att värdfamiljen du ska bo hos är lämpliga att ta emot en utbytesstudent. Företaget ska sträva efter att du ska få bästa möjliga placering. Reseföretaget har dock rätt att placera dig i en familj tillfälligt. Du ska veta vilken värdfamilj du ska bo hos senast två veckor före du reser. Annars har du rätt att säga upp avtalet och få tillbaka allt du har betalat.

Om det inte fungerar bra med den första familjen du hamnar hos ska reseföretaget försöka lösa situationen genom att prata med dig och familjen. Om det inte löser problemen ska företaget hitta en ny värdfamilj till dig. Om inte heller placeringen hos den andra familjen fungerar har du rätt till ytterligare en omplacering. Det finns även flera krav som ställs på värdfamiljen.

(Konsumentverket)

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s